Pistskyltar

Jag gillar namnen på pisterna här i Panorama,,de låter lite häftigare än Gustav,Lisa,Stina mm

här följer några;










Men det är en som jag har fastnat alldra mest för och det är Heaven Can Wait.....varför det...jo för att jag har följt en serie som heter "Himmlen Kan Vänta"..den handlade om människor som får diagnosen att de har en dödlig sjukdom...och deras kamp om att ändra sin livsstil..".Lev Här Och Nu"(kan väl jämföras med Carpe Diem) och hur de lär sig värdesätta nuet och njuta av det;...Jag tillhör de människor som tror att jag lever här och nu....men det är en sak att säga det och en helt annan att leva upp till det.....de flesta av oss önskar att vi kunde det men vi snurrar på i våra "Ekorrehjul" med en illusion om att vi gör rätt...jobba, sträva efter karriär ,tjäna pengar,anförskaffa oss nya materiela ting ...så blir vi lyckliga...Det blir nog många oxå...men så en vacker dag händer kanske något som gör att en del inser vad är lycka...har det varit värt att jaga hela livet???? Det kan man ju aldrig veta...

Vi har alltid sagt till våra barn att de ska läsa anförskaffa sig bra utbildning och jobb....men det verkar inte som det har bitit på vår son.....när vi sitter och snackar om dit och datt...jag och Dennis försöker prata för honom att söka in på högskolan nu i April och ta tillvara på de fina betyg han har!! Men nädå....det är inget som Hampus har lust att diskutera...det är ju jättelångt till den 15 april...Nej säger Hampus på djupaste allvar..Jag skulle kunna tänka mig att bli lastbilschaufför här i Kanada...tänk att sitta i en lastbil med en kaffetermos och lyssna på alla bra radioprogram och ha hela vägen framför sig i lugn och ro och bara köra...det skulle jag kunna tänka mig eller köra pistmaskinen om nätterna och åka skidor på dagarna....

Då insåg vi att denna grabben han lider inte av alla de där prestationskraven ....och på frågan om när han tänker komma hem så är svaret;vet inte får se..det är ingen brådska att bestämma sig det räcker ju att boka om flygbiljetten en dag innan,,får se hur jag gör!!

Så när jag åker förbi skylten med texten: Heaven can Wait...så tänker jag på en som verkligen lever efter reglen: "Lev Här Och Nu" och att sova kan man oxå göra precis när & var som helst det är med en del av livets krydda...fråga Hampus,, han kan båda dessa saker väldigt bra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0