Tunnelvägen den 19 Februari 2010



Så här ser det ut hemma på Tunnelvägen efter nattens snöande lite drygt 20 cm har det nog kommit....och under kommande helg har de lovat minst lika mycket till.....Dennis fick en trevlig morgonstund med att börja skotta rätt så tung blötsnö...men som tur är så kom Bo-Eje till undsättning med traktorn precis innan Dennis höll på att få en nära döden upplevelse.....


Tunnelvägens egen vakthund...han går runt i tron att det är han som har ansvar för hela vägen+ grannarnas tomter.....



Men i själva verket är det faktiskt bara denna tomten som Chippen behöver ha ansvar för...men han köper inte riktigt det ;)

Nu följer lite bilder ...till Hampus...för att du ska få en uppfattning om hur mycket snö vi har här i Skåne!!!...(Till övriga som inte är från Skåne.....Vi här nere är inte vana vid Snö...därför blir vi lite extra gnälliga när vi råkar ut för den)






Japp det var lite hemifrån......nu blir det inte mer förrän vi kommer över till Kanada.....Hampe har givit lite vibbar att det kan vara lite si och så med tillgängligheten på nätet ,så om det dröjer med uppdateringar ibland så vet ni varför....då får vi fixa fler bilder de dagar nätet är online...
Ha det gott...för det tänker vi ha /Kramizar

Vad underbart när man kommer till jobbet så har Susanne virkat denna till mig "Svenska OS-mössan".....vilken härligt paket jag blev överlycklig!!!,,,,,så gott att ha med ....Jag har lovat att bära den med stolthet...JAG ÄR SVENSK...(kan tänka mig att det blir många som skulle vilja rycka den av mig ;) )


Kommentarer
Postat av: Göran

Fina bilder från Råby, mycket snö, men vi har mer på Knattevägen, det upptäckte jag imorse, när bilen skulle ut, mycket skotta snö,

och Hampus...var glad att du slipper skotta...

glöm nu inte ställa klockan, och bilden på Dennis 01.30?

....har redan fått signaler om att Chippen mår bra...

Trevlig resa

Gitte o Göran



2010-02-19 @ 18:12:26
Postat av: Karin

Ha det så himla bra. Jag är lite avis på semestrandet får jag erkänna. :o)

2010-02-19 @ 19:59:01
URL: http://www.tjasas.se
Postat av: Göran

Allt väl,

rapport från mormor, kom iväg lite försenat från Kastrup, men är nu på väg från Frankfurt till Kanada,

ingen bild på Dennis...

ser fram emot text och bilder från Kanada

Ha de !

2010-02-20 @ 15:07:32
Postat av: Hampus

Jag tycker ni ska vara lyckliga därhemmma för all snön.

Alla älskar väl snö? hahah

Kram Hampus

2010-02-20 @ 18:26:32
Postat av: Göran

Ja, Hampus vi är lyckliga, men inte för snön...

utan för att Du hört av Dig!!!

otrolgt roligt, och två rader! kom igen, dubbelt upp

nästa gång,

Snart blir det köttbullar och godis för er,

Chippen äter oxfile...

Göran

2010-02-20 @ 18:48:39
Postat av: Pelles mamma

Wow! JÄTTEMYCKET snö. Verkligen. Här skall det vara 42 grader kallt på onsdag säger SMHI idag. Jag hoppas att de tog fel och att det ändrar sig. Brrr!



Ha det jättebra på resan!



Hälsn.



Marie

2010-02-22 @ 13:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0