Äntligen framme i Kanada

Äntligen inne på nätet jag har gjort långa inlägg som bara har försvunnit....retfullt så nu korta jag ner det för jag chansar inte en gång till att allt bara försvinner
R esan gick bra med vissa små incidenter...Kastrup: incheckningen var försenad och en massa strul vart skidorna skulle bli av så pass stirrigt så de glömmde att ta betalt för övervikten och skidorna...där sparade vi ca 2000kr det tackar vi för  men det är ju inte konstigt att sas går med miljard förlust. Sen var Madicke och jag saliga väl på planet som tog oss till Calgary   egna tvskärma i säten +jättemånga filmer att välja på...inte nog med det allt ätbart och drickbart(även alkohol) var gratis....jisses denna resan är ju sanrt rena rama förtjänsten....;)
Sen landade vi i Calgary och där hade vi varit ärliga med att fylla i Korten med om vi hade olagliga saker med oss in i landet som skulle förtullas eller vad de nu ville göra med det. Vi fyllde så klart i att vi hade Köttbullar mm med oss med baktanken på Kerstins Hanna när hon tog in en macka  mellan Australien och Nya Zeeland(eller om det var tvärtom).....men tull kön var överfull med ryssar och så vi...snacka om vad min ärade hälft svor över mina köttbullar(han var riktigt förbannad på min matöverföring)...men på nåt sätt hade det blivit missförstånd,,och jag på min charmiga Bromöllaengelska lyckades att reda upp missförståndet..(mäkta stolt över mig själv)....sen var det en häftig bussresa som väntade....med ett STORSLAGET  landskap.....snacka om att få  Lappsjukan----fast här heter det kanske Rocky Mountain sjukan !!! Så himla stort allt är här det är sanslöst....men väl framme så stod där en "något" smutsig Britt-Marie och väntade på oss...och två förväntansfulla pojkar...Hampus och Per.....så glada vi blev!!!!Per längtade nog efter godis påsen ....men den fick han vänta på.....jag har mer att berätta men vill försöka publisera detta först innan jag fortsätter....Det kommer snart mer + bilder
Tack för mej leverpastej,,,,,

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar o chippen

äntligen ett inlägg från er,krama pojkarna från oss.

2010-02-22 @ 16:29:46
Postat av: Åsa

Bra att ni kom fram helskinnade med köttbullarna. Efter gratisdricka måste Bromöllaengelskan flýtit som skräbeån...

Ett tips om internet är besvärligt kan ju vara att skriva inlägget i Word och spara det först och sedan kopiera in det i bloggen, då behöver du ju inte skriva om allt hela tiden.

2010-02-22 @ 18:28:00
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Göran

Hej på er alla,

skönt ni är framme, hoppas det känns bra,

roligt med filmer på planet, favoriter??

Dennis såg väl till att resan blev gratis!!

Hade Hanna med sig en macka till Australien???

Om nu Dennis var förbannad på köttbullarna så kan han ju få lite lax istället, Canada-lax.

Var inte bilen tvättad?

och snälla, ge pojkarna godispåsarna NU,

Bilden på Dennis 01.30???

Hälsningar

från Göran i ett snöigt

mellansverige

2010-02-22 @ 18:32:20
Postat av: Kvigan o Kalven

Hej! Härligt att vara på plats. Vi följer er gärna

här på bloggen. Väntar redan på nästa inlägg.

Hälsa alla!

Kram

Kvigan med familj :)

2010-02-23 @ 08:34:40
Postat av: Kerstin

Hej. Skönt att ni är framme. Tur att er mat transport gick bättre än Hannas. Ha några härliga dagar over there. Kram Kerstin m fam

2010-02-23 @ 09:00:48
Postat av: Putte

Är inte riktigt säker på att det är SAS som ligger bakom att det blev gratis ang övervikt och skidor. Mr D har berättat om vissa obetalda Legoland luncher m.m.Hur som hellst bra jobbat.Jag är också övertygad om att intrycken kommer att fortsätta under hela er fantastiska resa. Everything is giant overthere.Var rädda om er och hälsa Hampe.// Putte

2010-02-23 @ 10:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0